VAKO BEGINT MET WINST AAN NIEUWE SEIZOEN

Door VAKO – Afgelopen zondag de start van de nieuwe competitie. Kort na half twee stond de wedstrijd tegen Travelbags/ HV Zwolle op het programma. Vorig seizoen werd tegen dezelfde ploeg ook aan de competitie begonnen.

Met een deels nieuwe ploeg gingen de dames van start. Wellicht valse start: Linsey Fraiquin kreeg in de laatste tien minuten voor de rust een rode kaart vanwege drie tijdstraffen.  Nog meer reden voor de gasten uit Vries om te vechten voor de overwinning want de dames stonden op dat moment al op achterstand. Het was zoeken naar elkaar, er werd soms slordig balverlies geleden maar er waren ook mooie aanvallen. Het resultaat was een 14-10 achterstand halfweg.

RUSTIG BLIJVEN

Iedereen het hoofd rustig houden, was de boodschap, alles was nog mogelijk. De dames gaven alles en dit werd beloond. Zoë Abbingh stopte zelfs nog een penalty. De verdediging stond sterk in de tweede helft en VAKO kreeg slechts 5 doelpunten tegen in die tweede helft. Super knap! De meiden bleven vechten, kwamen op voorsprong en pakten uiteindelijk met een 19-21 score de eerste punten van het seizoen.

Zondag 8 oktober komt SVBO op bezoek in De Kamp, 13:30 uur. De ploeg uit Emmen won haar eerste duel eveneens: 26-22 tegen Cirkeltijgers.

Uitslagen en standen: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen