VAKO WINNAAR BITTERGARNITUUR BIJ TOERNOOI KWIEK

Door VAKO / Nienke Hendriks - De dames van VAKO handbal zijn nog steeds volop bezig met de voorbereiding voor de competitie die zondag 1 oktober van start gaat. Zondag deed de ploeg mee aan het toernooi van Kwiek in Hoogeveen. En stond na drie duels niet met lege handen of een lege maag.

Met drie tegenstanders was de zondagochtend goed gevuld. Om 11 uur volgde de afworp tegen een oude bekende van vorig seizoen, HVE 2000. De ploeg uit Erica speelde vorig seizoen nog bij de dames in de hoofdklasse maar komt dit seizoen uit in de eerste klasse. Geen reden voor VAKO om minder zijn best te doen.

VAKO ging hard van start, begon de wedstrijd met een voorsprong en die marge heeft men niet meer weggegeven: 11-3 winst. Vijf minuutjes rust en gelijk de tweede 25 minuten tegen Kwiek. Dit was niet voor iedereen een bekende ploeg maar desalniettemin geen reden om deze ploeg te onderschatten.

Kwiek had wat leuke speelsters in de ploeg, het werd nog een beetje spannend wie zich de winnaar mocht noemen. Uiteindelijk was het opnieuw VALO dat met 8-6 wist te winnen.

Op naar de derde en laatste wedstrijd, dit keer tegen Aeolus uit Wildervank, een ploeg waar vroeger wel tegen gespeeld is maar de laatste jaren niet meer. Voor VAKO was het de laatste wedstrijd, de energie was een beetje op. Desondanks alles gegeven en met 12-5 gewonnen. Driemaal winst, dus toernooiwinnaar. De prijs: een bittergarnituur voor het hele team!