Weer wint VZV van VOC

Door VZV - Wat had het een mooi seizoen voor JuRo Unirek/VZV kunnen zijn. Drie weken geleden werd er in Sportcentrum VZV van de vijfvoudige landskampioen gewonnen: 28-24. Zaterdagavond werd er in de hoofdstad met een kleiner verschil gewonnen: 25-27.

Uit deze uitslagen zou je de conclusie kunnen trekken, dat een kampioenschap in het verschiet had kunnen liggen. Coach Rolf Schulte na afloop: “Wat is er nu mooier dan winnen in Amsterdam.”

Zijn ploeg speelde volwassen, met ervaring. De periodes waarin het wat minder ging, duurden nu korter dan meestal het geval is. Dit waren zijn conclusies in het afrondende praatje tegen zijn meiden.

JuRo Unirek/VZV begon met een 5-1 verdediging. In het begin waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Na een kwart wedstrijd kwamen de Veldtemmers voor het eerst op voorsprong. Na een 5-4 achterstand scoorden ze liefst zes maal achter elkaar. VOC stond een kleine 10 minuten droog. Maar in de slotfase van de eerste helft kwam de thuisploeg dichterbij, beide ploegen gingen rusten bij de stand van 12-13.

Spannend

De tweede dertig minuten lieten een spannend verloop zien. Nu werd een 6-0 verdediging gehanteerd.  VOC  kwam soms langszij, maar er niet voorbij. Steeds wist JuRo Unirek/VZV het vijandelijke doel weer te vinden. En de ploeg kwam gehavend in het veld. Vaste krachten als Maud Kruijjer, Jane Kramer, Lisanne Bakker, Esma Staal en Lynn Klesser ontbraken vanwege blessures. Gelukkig heeft het team een brede selectie. De invallers lieten zien, dat ze staan te trappelen om voor het hoogste team uit te komen.

Komende zaterdag is het Limburgse V&L de tegenstander voor het volgende oefenduel.

Doelpunten: Romy Zengerink 4, Silvana Koppe 4, Lisa Vlug 4, Lisanne Kolken 3, Djazzmin Trabelsi 3, Lotte Prak 3, Renee Kolken 2, Anna Buter 1, Demi Worst 1, Dominique Koppe 1, Carmen van de Kroon 1.

cover foto archief HSP / Patrick Hogervorst