BDC WINT NA ONVERWACHT VERTREK TRAINER HENNIE VAN DER VAART

Door BDC / Paul van den Deijssel - De mannen van AutoSmeeing/BDC boekten zaterdagavond in Sporthal De Engh een 25-24 overwinning op het Amsterdamse US. Dit gebeurde na een turbulente week waarin trainer/coach Hennie van der Vaart besloot per direct te stoppen bij de Soester formatie. Met name de slechte trainingsopkomst en motivatie bij een aantal spelers lag hier aan ten grondslag.

De 56-jarige Charles van Kordelaar nam zaterdag als coach de honneurs waar, de oud-speler en trainer van de blauw/zwarten scoorde door de de winst wel twee belangrijke punten in de strijd om afstand te nemen van de degradatiezone.

De zes 'hulpkrachten' die BDC aan twee belangrijke piunten hielpen, foto club

De Soester moest hiervoor wel een beroep doen op maar liefst zes spelers van het tweede team, vaste krachten waren om diverse redenen niet beschikbaar. De oudgedienden - Guido Werensteijn, Alper Kaplan, Remco Hofstede, Sten Vos, Jos Lans en Tim Groen - lieten zien het handballen op niveau nog niet verleerd te zijn. Met een totaal van 11 treffers hadden ze een belangrijk aandeel in de uiteindelijke 25-24 winst op de Amsterdammers.

Topscorers BDC: Tim Zwart 6, Steven van de Hoef 6, Guido Werensteijn 3, Alper Kaplan 2, Sten Vos 2, Remco Hofstede 2, Tim Groen 2, Stan Timmer 1 en Stefan Casteleijn 1.

cover De zes 'hulpkrachten' die BDC aan twee belangrijke punten hielpen, foto club