DUBBEL VERLIES DYNAMICO VROUWEN EN MANNEN

Door Dynamico - Zowel de heren van Dynamico als de dames gingen dit weekend helaas ten onder.

Bij de heren zagen we een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was in evenwicht. Bij 9-6 leek er zelfs een resultaat mogelijk, maar een run van 1-9 was al een voorbode van wat er na rust zou gebeuren. Maar bij 10-15 richtte Dynamico zich op en kwam terug tot 14-16. Een 15-16 hing in de lucht, maar bij rust was de marge helaas groter in plaats van kleiner: 14-17. In de eerste acht minuten na rust leek het of Dynamico er nog een wedstrijd van zou kunnen maken (18-21), maar vijf tegentreffers op rij en de wedstrijd was gespeeld: 18-26. Helaas liep de achterstand daarna nog een stuk verder op, tot 13 bij het eindsignaal: 27-30.

Scores Dynamico: Wout van Iperen 6, Erik Loeffen 6, Firouz Hosseini 4, Pim van Munster 4, Frank Loeffen 2, Marios Diamantis 1, Frennie Bens 1, Kevin van Erp 1, Thomas van Kessel 1.

VROUWEN

Het was een vroege zondagochtend voor de dames. Toen ze Venlo binnenreden, voelden ze een onheilspellende rilling over hun ruggen lopen. Ze zouden weer oog in oog staan met Groot Venlo, de sterke nummer 1, die maar één partij verloor, maar dat was wel in Heesch (37-27).

De wedstrijd begon als een typische zondagmiddagwedstrijd. De ploeg van Peter van der Vloet liep achter de feiten aan. Vooral op de snelle tegenaanvallen van Venlo hadden de Dynamico-dames geen antwoord. Gelukkig hield Femke van Nistelrooij haar team in de wedstrijd met goede reddingen. Even werd het weer spannend (7-6), maar vier tegentreffers op rij en er was weer een groter gat. Net voor rust had Dynamico een goede fase, waar het vanaf verschillende plekken wist te scoren. Zelfs na het rustsignaal, toen Evi Hoeks een negen meter in één keer maakte. Rust 16-13.

Na de rust kwam Venlo veel beter dan Dynamico uit de startblokken. Hierdoor ging de stand van 16-13 na 21-13. Toen ging bij de gasten de knop om. Vooral Sabine Bouwman kreeg het op haar heupen en zorgde voor veel dreiging en doelpunten. Het was een wedstrijd waarbij bijna het hele team tot scoren kwam. Zo zorgden onze dames snel de stand van 22-14 naar 23-20 te brengen. In de laatste fase van de wedstrijd heeft het zelfs 25-24 gestaan. Dynamico wist goed bij te blijven, maar helaas konden de dames de stand niet in hun voordeel trekken. Al met al gingen zij met een goed gevoel het veld af. Eindstand 34-30.

Scores Dynamico: Sabine Bouwman 8, Mirne Hoeks 6, Evi Hoeks 4, Luca Banken 3, Britta Schoones 3, Jessie van Lieshout 3, Anne van Munster 2, Astrid Weug 1