Ruime overwinning VZV op VOC

Door VZV - Er hebben acht clubs ingeschreven voor de alternatieve competitie, die spelen ineen halve competitie tegen elkaar. Fortissimo, DSVD, Borhave en BFC doen niet mee.

In de eerste ronde stond meteen al een topper op het programma. Veelvuldig landskampioen VOC tegen JuRo Unirek/VZV, in ’t Veld gespeeld. Beide teams stonden dit seizoen al vier keer tegenover elkaar in oefenduels. Drie maal had de rood-wit formatie al gewonnen. Deze avond boekte de ploeg van coach Rolf Schulte de vierde overwinning: 32-24.

Beide teams misten een belangrijke speelster: bij VOC Kim Molenaar, bij VZV ontbrak Lisa Vlug. Voor de thuisploeg waren Jane Kramer en Maud Kruijer weer inzetbaar.

VOC kwam op 0-1 door een treffer van oud-international Michelle Goos. Dit zou meteen de laatste voorsprong voor de Amsterdammers zijn. De eerste helft ging het gelijk op. Beide teams hadden de turbo erop gezet en er ontspon zich daardoor een levendige wedstrijd. Na dertig minuten spelen was de ruststand 17-15.

Het breekpunt in de tweede helft brak aan na zes minuten spelen. JuRo Unirek/VZV bleef scoren ondanks een eerdere periode van 7 minuten waarin niet gescoord werd. VOC wist vervolgens de bal gedurende 14 minuten niet achter Amber Zomerdijk en Lisanne Bakker te gooien. Het gat was geslagen (27-19) en JuRo Unirek/VZV speelde de wedstrijd daarna bekwaam uit.

Coach Rolf Schulte was na afloop trots op zijn meiden en prees ze, dat ze zo volwassen gespeeld hadden.

Doelpunten VZV: Lotte Prak 9, Lisanne Kolken 4, Djazzmin Trabelsi 4, Maud Kruijer 3, Silvana Koppe 3, Romy Zengerink 3, Renee Kolken 2, Dominique Koppe 1, Jane Kramer 1, Lynn Klesser 1, Demy Worst 1.

cover Actiemoment uit het duel tussen VZV en VOC

foto Patrick Hogervorst