SASJA MOET PUNTENDELING TOESTAAN AAN KRAAINEM

Door Sasja / Dirk Faes - Dat de verplaatsing naar Kraainem niet gemakkelijk zou worden, was te voorspellen. De Vlaams-Brabanders waren immers goed op dreef en door de vele ervaring in de ploeg een meer dan taaie tegenstander. Die voorspelling kwam uit: 25-25.

Ewout Van Ransbeeck opende de score, maar ex-Sasja speler Brian Meulders toonde al direct van goed bij shot te zijn met twee op een rij. Via Dree Riské, opnieuw Ewout en Nemanja Kostic kwamen we op voorsprong. Het ging een beetje op en af, Nick Van Der Ent redde twee strafworpen op rij, de verdediging stond goed en zo werd voorkomen dat Kraainem gemakkelijk kon scoren. We gingen dan ook rusten met een 10-13 stand.

De rust had blijkbaar goed gedaan, we gingen van 11-13 naar 11-17. Vooral Ewout bleef uithalen met enkele mooie doelpunten tot gevolg. Tot een 2-minuten tijdstraf een stok in de wielen leek te steken. Kraainem leek een nieuwe adem gevonden te hebben, onze jongens begonnen wat minder hevig te verdedigen en de passes en afwerking werden wat minder nauwkeurig. Brian Meulders kon keer op keer uithalen met een strak goed gericht schot. Op die manier sloop onze tegenstander dichterbij.

Een kleine vijf minuten voor affluiten, was Kraainem terug langszij gekropen en de zenuwen gierden door de zaal. Zico Oosters kon ons nog terug op voorsprong brengen, maar een kleine minuut voor affluiten werd er toch nog gelijk gemaakt. Jammer genoeg konden we niet meer tegen scoren met een gelijkspel als eindstand, 25-25.

Ok, niet gewonnen, .... maar ook niet verloren. We staan samen met Houthalen aan de leiding, dus alles is nog mogelijk. Jammer genoeg is de volgende wedstrijd pas over drie weken. Maar ok, meer tijd om ons voor te bereiden zeker.

Voor Sasja: Nick Van Der Ent 55’, Bas Verhoeven 5’; Ferre Dierick 1, Zico Oosters 1, Dries Stienen 2, Nemanja Kostic 2, Dree Riské 5 (waarvan twee strafworpen), Koenraad Van Ransbeeck 2, Ewout Van Ransbeeck 12, Qamar Trari, Badr Trari, Seth Andre, Ferre De Loose, Dzmitry Puchkouski
Strafworpen: Sasja 2/3 – Kraainem 2/4
Tijdstraffen: Sasja 3 x 2’ - Kraainem 3 x 2’