SITTARDIA START COMPETITIE PRIMA MET DERBYWINST TEGEN VIOS

Door Sittardia - Met een prima 35-28 zege op regiogenoot VIOS schoten de heren van Sittardia prima uit de startblokken in de nieuwe competitie. Maar liefst zeven spelers zag trainer De Koster niet meer terug bij de start van de trainingen eind augustus. Met de ene aanwinst, Chris van der Helm van het gestopte Zwart-Wit, werd er fanatiek van leer getrokken.

In de wedstrijd tegen VIOS werd dit fanatisme ook in de wedstrijd zichtbaar en met drie talentvolle A-spelers waren er voldoende wisselmogelijkheden. Het tempo lag van beide kanten erg hoog gedurende de wedstrijd, Sittardia stond steeds aan de goede kant van de score. Aanwinst vVan der Helm wist met enige regelmaat het net te vinden en als hij ook nog oog krijgt voor de vrijstaande speler zal zijn meerwaarde goed zichtbaar zijn. De rust werd met een 18-14 voordelige score bereikt.

Na de onderbreking startte Sittardia erg slordig en werd menige bal simpel in de handen van de tegenstander gespeeld. In de score werd dit niet zichtbaar, op enig moment liep de marge zelfs op tot een negen punten. In de slotminuut liep een speler van VIOS nog een vervelende blessure op. De eindscore werd vastgelegd op 35-28 voor de thuisploeg. Een prima start voor de gerenoveerde Sittardse ploeg die de burger moed geeft voor het verdere competitieverloop.

Uitslagen en standen: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen