Dalfsen blaast SEW van het veld

Dinsdagavond versloegen de handbalsters van Dalfsen V&L in eigen huis met 18-34. Donderdagavond deden ze er in de thuiswedstrijd tegen Westfriesland SEW nog een schepje bovenop. De ploeg uit Nibbixwoud verloor na een 25-11 ruststand met 46-17. Daarmee heeft de regerend landskampioen in drie dagen tijd duidelijk gemaakt dat er ook dit seizoen wel degelijk weer rekening gehouden moet gaan worden met de club uit Overijssel.

Vanaf het eerste begin was de thuisploeg heer en meester en zat Dalfsen er bovenop. 5-1 na vijf minuten stond er op het scorebord waarna SEW even leek te kunnen gaan aanhalen als het 7-4 wordt, maar als Dalfsen dan binnen drie minuten uitloopt naar 11-4 is het gedaan met de ploeg uit Noord Holland.

In de resterende 20 minuten van de eerste helft speelt Dalfsen alsof SEW er niet staat. De rust wordt bereikt bij 25-11 stand. Ook in de tweede helft dendert Dalfsen gewoon door terwijl SEW in 24 minuten tijd slechts twee keer wist te scoren. Zes minuten voor het einde weet men dan eindelijk weer het net te vinden, het wordt dan 42-14. Uiteindelijk eindigt de wedstrijd met een 46-17 eindstand.

Met deze scores van deze week heeft Dalfsen VOC op doelsaldo ingehaald. Met vier doelpunten meer in de plus dan de Amsterdammers heeft men de eerste plaats in de eredivisie weer ingenomen.

Nog een wedstrijd in de eredivisie staat er dit jaar op het programma en dat is volgende week zaterdag de wedstrijd tussen de twee ploegen die deze week flink om de oren hebben gehad. In Nibbixwoud spelen Westfriesland SEW en V&L de wedstrijd die op 21 januari gepland stond vooruit. Beide ploegen kunnen dan opzoek gaan naar een revanche op zichzelf.