Hasselt verliest op bezoek bij Bevo

De heren handballers van Hubo Initia Hasselt trokken zaterdagavond naar Panningen om Targos Bevo Hc partij te geven in het vierde BENE-League duel. Bevo, net achter Hasselt in de rangschikking, kon een week eerder een puntje rapen bij OCI-LIONS.

Hubo Initia Hasselt deed het verre van onaardig in Panningen in het begin van de wedstrijd. Initia kwam met 2-3 voor na 5 minuten, maar moest dan toch toelaten dat Bevo het commando overnam. De Nederlanders behielden steeds één puntje voorsprong, tot in de twintigste minuut: 10-10. Beide ploegen kwamen slechts een keer meer tot scoren in de resterende tijd van de eerste helft: 11-11 aan de rust.

Initia leek de koe bij de horens te vatten aan het begin van de tweede helft en liep uit tot 16-19 na 43 minuten. De thuisploeg stak nu een tandje bij en kwam opzetten tot 19-20 na 45 minuten. De Hasselaren speelden slordig en stonden in de slotfase vaak in ondertal op het veld. Targos Bevo greep haar kans en ging van 22-22 op tien minuten van het einde naar 25-24 met nog vijf minuten op de klok. Van Hasseltse kant kwam er nu geen gevaar meer, waardoor Bevo haar overwinning kon uitdiepen tot 28-24.

Op woensdag heeft een vooruitgeschoven wedstrijd tegen KV Sasja plaats in de Alverberg om 20u30. Aanstaande zaterdag speelt Hasselt thuis om 20u15 in de tweede ronde van de EHF Cup tegen het Servische Spartak Vojput. Een week later volgt dan de uitwedstrijd