Hastu laat de punten in Hengelo liggen.

Met goede moed werd er zaterdag naar Hengelo afgereisd, om daar een leuk potje te handbballen. Helaas pakte dat anders uit. Ofschoon Hastu zelf vergat te scoren met een bal die normaliter al zou zijn weggegooid was het met name de tergend langzame en vooral eeuwig durende aanvallen van Donar die bijdroegen in het verlies.

Aanvallen van circa drie minuten werden beloond met vele vrije worpen tot er een doelpunt volgde. Dat was zwaar, niet alleen voor Hastu maar inmiddels al haar voorgangers. De derde Hastu aanval was pas in de 11e minuut,  ter beeldvorming. De scheidsrechters hebben in ieder geval geen schoenen versleten. Donar wist de meeste aanvallen met een score af te sluiten, waar Hastu veel scherpte ontbrak in de afronding en veel aanvallende fouten tegen kreeg. “Geen beste opening en een voor ons nieuwe gewaarwording” aldus coach Alex Plum. “Toch wel even wennen om met 14-5 met de rust achter te staan”.

Helder. In de tweede helft moest het  anders, beter en effectiever. En het ging even goed in het begin, ondanks dat tijdspel nog steeds niet was uitgevonden. Met een paar sterke breaks kon Hastu wat inlopen. Met een paar onbestrafte charges van Donar op de break was ook deze optie snel opgebruikt. Het bleef dus een moeilijke avond voor de ploeg uit Nijmegen.

“Met een eind stand van 30-20 moet je eerst hand in eigen boezem steken, dat is helder” aldus de zwaar teleurgestelde coach. “Maar dat anti handbal vandaag beloond is en er met de punten van door is, is ook helder”.

Wat je na zo'n wedstrijd dan maar het beste kan doen is het uitbundig vieren van de verjaardag van sterspeler Niels.