Kwiek naar kwartfinale beker

Ongekende weelde dit seizoen voor de handbalsters van Kwiek. Binnen drie dagen de tweede overwinning op rij. Werd er zaterdag voor de competitie nog uit gewonnen bij V&L in Geleen, dinsdagavond versloeg Kwiek in de achtste finale van de ook in een uitwedstrijd tweede divisionist Wijhe ’92, na een 16-14 met 25-31.

Het duurde wel even voor dat de ploeg uit Raalte grip kreeg op de tegenstander uit Wijhe, De hele eerste helft de ploeg van trainer coach Egon Floos de leiding in de wedstrijd van twee punten:  De opening was voor Wijhe dat via 5-3 op een 7-5 voorspong uitkwam na tien minuten. Bij 10-10 kwam Kwiek even gelijk maar in het laatste deel van de eerste helft had de thuisploeg weer de overhand en ging het van 13-11 naar de 16-14 ruststand.

In de tweede helft kwamen de gasten uit Raalte strek uit de starblokken. Binnen drie minuten had Kwiek de achterstand omgezet in een 16-17 voorspong. Echt afstand nemen kon de eredivisionist nog niet. Wijhe klampte nog tot aan 18-19 maar moest vervolgens de rol toch lossen als Kwiek ineens doorloopt naar 18-22 halverwege de tweede helft. De ploeg van het trainers duo Monique Swartjes en Henk Woudstar gaf de voorspong niet meer uit handen en kon in de laatste fase de marge nog wat vergroten wat uiteindelijk een 25-31 overwinning opleverde en een plaats in de kwartfinale.

Wijhe kan met opgeheven hoofd het de bekertoernooi verlaten met overwinningen op Kwiek 2, Nieuw Heeten, Voorwaarts een goede wedstrijd tegen Eredivisionist Kwiek.

Het begint er naar uit te zien dat Kwiek op tijd klaar is voor de nacompetitie. De komende twee competitiewedstrijden kan men de puntjes nog op de i zetten om vervolgens de strijd aan te gaan voor klasse-behoud