Robin Jansen steelt show tegen Hasselt

Bevo wint
Targos Bevo Hc heeft de topper in de BENE-League tegen Hubo Initia Hasselt op spectaculaire wijze gewonnen met 28 – 24. Man van de wedstrijd in de zinderende Heuf was Robin Janssen, die namens Bevo acht doelpunten maakte, waarvan vier binnen een paar minuten.

Met nog twintig minuten te spelen, keek de thuisploeg tegen een royale achterstand aan: 15 -19. De manschappen van coach Martin Vlijm raakten echter niet in paniek. Via drie treffers van Jansen en een doelpunt van Dennis Vlijm trok Bevo de stand recht, waarna nieuwkomer Rick Elissen niet veel later met een fabelachtig doelpunt de thuisploeg voor de eerste keer in de tweede helft op voorsprong zette: 22 – 21.

Daarna volgde de Robin Jansen Show. Binnen drie minuten scoorde hij nog eens vier doelpunten. Hasselt kon niet meer meekomen, mede door een gemiste strafworp en twee tijdstraffen. Jeroen van den Beucken bepaalde de eindstand op 28 -24.

“Robin speelde een prima wedstrijd. Maar dit was vooral ook een teamprestatie”, blikte coach Marin Vlijm terug. “We stonden met vier doelpunten achter, waardoor ik een aantal wissels toepaste. Daardoor kantelde de wedstrijd.”

Wedstrijd
Bevo begon goed aan de wedstrijd. Een licht veldoverwicht leverde 8 -5 op na ruim een kwartier spelen. Hasselt knokte zich terug in de wedstrijd, en kwam met het verzilveren van een strafworp zelfs op voorsprong (8-9). In de resterende negen minuten bewezen vooral de dekkingen van beide teams hun waarde. Er werd niet veel meer gescoord. De ruststand bedroeg 11 – 11.

Tijdens het eerste kwartier van de tweede helft bleven beide aan elkaar gewaagd (15 - 15). Daarna liep Hasselt in mum van tijd uit naar 15 - 19. Met vers bloed binnen de lijnen begon het plotseling te lopen bij Bevo. Zelfs met een man minder, Nick de Kuyper kreeg na 22 minuten een tijdstraf, bleef de thuisploeg de bovenliggende partij. Hasselt kwam er niet meer aan te pas. Doelman Bart Ravensbergen liet wederom een paar huzarenstukjes zien. Zo plukte hij met zijn rechterhand een bal klemvast uit de kruising.

“De ploeg toonde veerkracht”, glunderde Vlijm na afloop. “We raken niet snel meer in paniek bij een achterstand. Vorig jaar zijn heel veel wedstrijden op het laatste moment beslist.“
De overwinning was de verdienste van Bevo, vond de coach. “Hasselt is een goede ploeg. Op een gegeven moment hadden we de dekking echter erg goed staan en vonden we aanvallend de mogelijkheden. Dat was het verschil met toen we achter kwamen. Toen speelden we juist aanvallend niet goed.”

Zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen Aalsmeer. “Weer een zware wedstrijd”, aldus de coach. “Daarom is het belangrijk dat we van Hasselt hebben gewonnen. Bij verlies waren de bovenste drie ploegen van ons weggelopen. Nu blijven we meedoen.”

Doelpunten: Robin Jansen 8, Jeroen van den Beucken 5, Nick de Kuyper 4, Sonni de Jonge 3, Pim Augustinus 2, Toon Leenders 2, Merijn Haenen 2, Rick Elissen 1, Dennis Vlijm 1.