Tongeren weer net niet in Aalsmeer

Weer laat Tongeren twee punten liggen. Ditmaal in Aalsmeer. Zo blijven de Eburonen hangen op de zesde plek in de rangschikking. In de eerste helft kon Tongeren nog volgen maar door de vele tijdstraffen (twee voor Aalsmeer tegenover negen voor Tongeren) en de rode kaarten voor Qerimi en De Beule werden de wisselmogelijkheden beperkter, waardoor coach Schouterden de jeugd volop spelgelegenheid moest geven.

In het begin ging het redelijk gelijkopgaand. D’Hanis scoorde het eerste Tongerese doelpunt na twee minuten. Iets later kreeg De Beule al zeer vroeg in de wedstrijd zijn eerste tijdstraf, maar Tongeren liet zich niet kennen en bleef strijden. Qerimi scoorde twee maal achter elkaar en bracht Tongeren na tien minuten opnieuw langszij (3-3). De Beule volgde het voorbeeld van Qerimi en zorgde ervoor dat Aalsmeer en Tongeren op dezelfde hoogte bleven. Na een dik kwartier spelen stond de score 5-5. Aalsmeer begon toen een klein kloofje te slaan, maar ook Bolaers zorgde ervoor dat de Eburonen op  8-8 gelijke stand bleven na 25 minuten. Door doelpunten van Tack en Meijer kwam Tongeren voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong, maar Tongeren kon niet vermijden dat men ging rusten met een 10-10 ruststand.

De tweede helft begon hevig. Tongeren kreeg zijn eerste strafworp van de avond. Qerimi stond achter het kanon, maar gooide per ongeluk op het gezicht van de doelman van Aalsmeer. De scheisrechters besloten om hem met een rechtstreekse rode kaart richting kleedkamer te sturen. Nadien bleef de wedstrijd gelijk opgaan.

Opnieuw Tack en Meijer zorgden voor de aansluitingstreffers. De Beule en Meijer zorgden voor een 13-15 voorsprong in het voordeel van Tongeren na 38 minuten. Aalsmeer drong wel aan maar Tongeren kon zijn voorsprong behouden dankzij doelpunten van Tack en D’Hanis.

Maar door zowel een tijdstraf voor Meijer als voor Bolaers kon Aalsmeer terug langszij komen. (17-17 na 44 minuten spelen) Toen De Beule zijn derde twee minuten tijdstraf kreeg (en dus ook rood) waren twee van de ervaren opbouwspelers niet meer te zien op het toneel. Aalsmeer profiteerde optimaal van hun overtal situatie en maakte er op twee minuten tijd 19-17 van.

De Tongerse jeugdspelers verweerden zich sterk, maar moesten toch lijdzaam toekijken hoe Aalsmeer de wedstrijd naar zich toetrok. Met nog vijf minuten te spelen stond het 22-19. Maar D’Hanis en Slegers scoorden nog en zo stond het op éénminuut van het einde plots 22-21, maar de gelijkmaker bleef uit: Eindstand 22-21.

Tongeren heeft zich hard verweerd, maar kon de punten niet mee huiswaarts nemen. Daarmee blijft Tongeren op de zesde plaats in de rangschikking steken met twee punten uit vier wedstrijden