Dalfsen dinsdag een maatje te groot voor V&L

Voor de handbalsters van Vlug en Lenig stond afgelopen dinsdagavond de inhaalwedstrijd tegen regerend landskampioen Dalfsen op het programma. De ploeg had best wel uitgekeken naar deze wedstrijd maar moest behoorlijk gehandicapt aan de wedstrijd beginnen.

Keepster Kelly Hoffmans was geblesseerd en Rachelle de Bie kon om privé reden niet aanwezig zijn. De 16-jarige Melissa Beaumond was een waardige vervangsters voor de beide keepsters. Ze werd zelfs uitgeroepen tot speelster van de wedstrijd.

Ilya Belgareh is al een paar weken ziek terwijl er deze week ook nog eens een virus in het team rond waart waardoor een aantal speelsters maar weinig kracht hadden en derhalve ook niet voluit konden spelen. Tel daar nog een paar geblesseerde speelsters bij op en het moge duidelijk zijn dat de coach in lastig pakket zat al wilde hij het daar niet op afschuiven. Met zestien doelpunten verschil verliezen vond hij toch ook wel iets te veel. “Dat we verliezen dat is geen schande van deze ploeg. Maar ik de tweede helft lieten we toch iets te gemakkelijk en te snel de kopjes hangen, wij spelen wat dat betreft te lief. We moeten wat brutaler worden in ons spel, aldus Maurice Janssen”.

Een helft kon V&L Dalfsen dan ook goed volgen en was het ook nog best een leuke wedstrijd. Dalfsen opende het beste (0-2) waarna V&L toch nog terug kon komen naar een 4-3 voorsprong. Vervolgens maakt men twee foutjes en staat het binnen tien seconden 4-6. Dat gaatje was wel beslissend voor de eerste helft want dat kreeg V&L niet meer dicht. Wel was men in staat de defensie van Dalfsen geregeld uit elkaar te spelen en kon men dus ook blijven scoren. Er werd dan ook gerust bij een 10-12 stand. Wat wel opvallend was in de eerste helft was dat beide ploegen zeven keer het houtwerk wisten te raken.

In de tweede helft is het snel gebeurt met  V&L als Dalfsen de 10-13 scoort en men vervolgens tegen een tijdstraf aanloop en Dalfsen in overtal drie keer weet te scoren Het staat dan 10-16 binnen vier minuten. Aanvallend loopt het niet meer en er wordt te veel in de breedte gespeeld. Dalfsen hoeft in de dekking alleen maar van links naar rechts te schuiven en te wachten tot V&L de fout maakt. De thuisploeg weet dan pas in de 47e minuut het tweede doelpunt in de tweede helft te scoren: 12-26 waarna Dalfsen de marge nog kon uitbreiden naar vijftiendoelpunten verschil: 13-28.

In slotgedeelte lijkt het er op dat men het de marge nog wat dragelijker kan gaan maken (16-29) maar als dan de coach van V&L naar de tribune wordt gestuurd, na een opmerking tegen de scheidsrechters, nadat een van zijn speelster een twee minuten straf had gekregen, was het pleit helemaal beslecht. Dalfsen liep in de laatste vijf minuten nog weg nar een 18-34 eindstand.