Nipte nederlaag Bevo Hc uit bij Vise

De handballers van Herpertz Bevo Hc hebben in het Belgische Visé  een kleine nederlaag geleden tegen naaste concurrent HC Visé BM. De Belgische ploeg won na een 15-13 ruststand met 30-28. De Belgen hebben daarmee de derde plaats in de BENE-League van de Panningse ploeg overgenomen.

Bevo begon erg sterk aan de wedstrijd en nam direct initiatief. Tot 12-9 ging het op rolletjes voor de mannen van trainer Jo Smeets. In aanvallend en verdedigend opzicht domineerde de Panningse ploeg. De thuisclub kwam echter sterk terug mede door foutjes aan Bevo zijde.  VIsé boog de achterstand dan ook  om in een 14-12 voorsprong. De rust ging in  met een 15-13  tussenstand in Belgisch voordeel.

Na de pauze herpakte Bevo zich en kwam terug tot 23-22. De verdiende  gelijkmaker wilde echter niet vallen. Een mindere fase van  de Panningse ploeg  werd fataal. Visé liep uit naar 27-22.  Bevo kon zich herpakken en nog terugkomen tot de 30-28 eindstand

Bevo heeft een slag verloren, maar blijft meedoen om een plaats in de Final$. Komende zaterdag 18 november komt het sterke Hubo Initia Hassel op bezoek in Panningen. Deze ploeg klopte afgelopen weekend koploper OCI-LIONS.  Bij winst doet Bevo Hc goede zaken. De wedstrijd in de Heuf begint om 20.00 uur.

Doelpuntenmakers Herpertz Bevo Hc:  Dario Polman 10,  Robin Janssen 7,  Niels Poot 4,  Jeroen van den Beucken 3,  Pim Augustinus 2,  Quinten Colman en Niek Jordens 1.