Zenderen Vooruit pakt een ruime zege tegen Bentelo 2

Bentelo 2 was afgelopen weekend de tegenstander van Zenderen Vooruit  Vorig jaar was dit team kampioen geworden in de 1ste klasse. De doelstelling was ook voor zaterdagavond winnen met een grote uitslag. Zenderen heeft namelijk de doelpunten nodig want met drie teams deelt men de eerste plek.

De thuisploeg begon goed stond na zes minuten op een 3-0  voorspong. Bentelo vocht terug en versnelde het spel waardoor ze gelijk op gingen de thuisploeg. Na twintig  minuten spelen was het 10-5. Daarna kreeg Zenderen Vooruit een slordige fase met veel balverlies en werd er niet overtuigend op goal geschoten. Bentelo kwam dan ook dichterbij: 11-9. De ploeg uit Zenderen herstelde en drukte door. Met nog vijf minuten in de eerste helft speelden de thuisploeg  technisch goed op snelheid waardoor men de rust in gingen met voorsprong van vijf doelpunten: 14-9.

In de tweede helft pakte Zenderen Vooruit het spel van de laatste fase van de eerste helft weer op en men kon elkaar blindelings vinden. Binnen tien minuten was het 22-12 voor de ploeg van Leoniek Besselink. Het publiek genoot en de thuisploeg liep verder uit naar 27-15. Met nog 10 minuten op de klok stond het 30-17 en dichterbij kwam de Bentelose ploeg niet. Het slotakkoord van Zenderen en men sloot de wedstrijd knap af met een ruime 35-19 overwinning.

Volgende week spelen Zenderen uit tegen BWO in Deurningen. Voor ons een belangrijke wedstrijd. Samen met BWO staan we namelijk aan kop in de competitie.