Martin Vlijm trots dat hij met Bevo op eigen kracht Final4 heeft gehaald

Met nog een wedstrijd te spelen hebben de handballers van Targos Bevo Hc zich geplaatst voor de final4 van de BENE-League. Het was soms geen gemakkelijke wedstrijd tegen de Belgische kampioen Callant Tongeren voor de Limburgers vice-BENE-league kampioen die uiteindelijk wel na een 17-14 ruststand met 32-29 aan het langste eind trok.

‘Ik ben blij dat we door zijn en dat we het ook nog helemaal op eigen kracht hebben gedaan”, vertelt Bevo coach Martin Vlijm. “Daar ben ik best wel trots op we zijn al twee maanden ongeslagen en hebben nog geen wedstrijd verloren in het tweede deel van de BENE-Lague. Dat moeten we dan nog maar drie wedstrijden volhouden” zegt hij lachend.

“We hebben gisteren pas weer voor het eerst sinds 29 december volledige kunnen trainen, vertelt Vlijm. Daarnaast miste we met Max de Lange, Nick de Kuyper en Bram Knippenberg in het centrum van de verdediging alle drie de spelers die wij op die positie hebben. Ik heb dan ook de derde telg van de familie van de Beucken, Nick van de Beuken in het midden gezet. Op zich ging dat wel goed maar soms was het ook wel zoeken”.

“Ik vond ons bij vlagen soms goed spelen maar soms ook helemaal niet. Er waren er wel wat momenten in de wedstrijd waarin wij het even niet wisten. Zo gaat het van 8-5 naar 10-11 in de eerste helft en in de  tweede helft van 20-16 naar 21-20. Toch wisten we er telkens weer goed uit te komen. Maar dan gaat het in de slotfase toch nog bijna verkeert” analyseert de coach de wedstrijd.

“Met nog zo’n zes zeven minuten te spelen staan we  zeven doelpunten (30-23) voor maar dan krijgen en we een zeven meter en een twee minuten straf tegen en dan breekt er toch weer ineens paniek uit in de tent, wat helemaal nergens voor nodig is. Over het algemeen genomen had het dan ook beter gekund. We hebben alles bij elkaar over de hele wedstrijd gezien een half uur goed gespeeld en een half uur waren we te veel zoekende. Maar ja, als we nu ook wisselvallige wedstrijden gaan winnen dan betekend dit dat we vooruitgang hebben geboekt, want dat is wel eens anders geweest”.