Miraculeuze overwinning van Sasja op Aalsmeer

Dankzij een miraculeuze overwinning heeft Sasja volgende week zelfs nog uitzicht op een plaats in de Final Four van de BENE-League. Het zag er nochtans lange tijd heel anders uit, want zelden bevatte de uitdrukking "een wedstrijd duurt zestig minuten" meer waarheid dan gisteren. In sporthal De Bloemhof in Aalsmeer stond Sasja 59 minuten en 30 seconden lang op achterstand. Slechts drie seconden voor tijd wierp Jeffrey Jacobs de winning goal tegen de touwen.

Handballend lag Sasja zeker niet onder bij de thuisploeg, maar het faalde soms schromelijk in de afwerking waardoor Aalsmeer geregeld 4 à 5 doelpunten uitliep met een maximum voorsprong van 22-16 na 42 minuten. Sasja kwam een paar keren terug tot op 1 of 2 puntjes, maar opnieuw liet de afwerking het dan afweten. Zo niet had de partij al veel eerder beslist kunnen zijn.

Aalsmeer liep in de beginfase uit tot 6-2 en even later, in ondertal nota bene, tot 8-3. Sasja creëerde wel de nodige kansen, maar slaagde er onvoldoende in om ze af te maken. Toch zouden Wouter Sas en Jeffrey Jacobs hun team terugbrengen tot 11-8, precies 10 minuten voor rust. Een korte opflakkering, want van Wijk en Huttinga zorgden weer voor 14-9. Jeffrey Jacobs en Luka Groff milderden tot 14-11 aan de pauze.

Brian Meulders scoorde vrij snel na de rust, maar dan morste Sasja opnieuw met de kansen, met een 18-12 tussenstand na 35 minuten als gevolg. Sasja kroop weer recht tot 18-15, maar de Hobokenaars kregen dan drie tijdstraffen op minder dan twee minuten tijd, waardoor Aalsmeer weer de voorsprong kon opdrijven naar 22-16. Het leek even over en out voor de bezoekers, maar Sasja bleef knokken en Meulders, Kevin en Jeffrey Jacobs zorgden, geruggensteund door een goede Tadeij, voor 22-20. Jeffrey Jacobs liet dan op tegenaanval de kans liggen op de aansluitingstreffer, maar bij 23-22 was het dan toch zover.

Weer kreeg Sasja echter binnen de minuut tweemaal een tijdstraf (waarvan een de derde was voor Sas), Kevin miste van op zeven meter en Aalsmeer kwam op 27-24 met nog minder dan vijf minuten te gaan. Het doelpunt van Van den Hoed (27-25) was de aanzet van een dolle vier minuten. Eerst scoorde nog Nils Dekker voor de thuisploeg, maar Kevin en Jeffrey Jacobs zorgden voor 28-27 bij het ingaan van de laatste minuut. Groff bracht Sasja 30 seconden voor tijd voor het eerst in deze partij op gelijke hoogte en Jeffrey Jacobs zorgde ultiem voor de zege die niemand nog voor mogelijk hield door drie seconden voor het einde de 28-29 tegen de touwen te gooien

Sasja kan volgende zaterdag mits een zege tegen Volendam wordt behaalt

• de BENE-League afsluiten als 3e Belgische ploeg
  • de Final Four gaan spelen, maar dan moet Bocholt gaan winnen op Bevo

Reden genoeg om volgende zaterdag af te zakken naar Sporthal Sorghvliedt.

Sasja : Dimitri Van den Hoed 2, Wouter Sas 6, Luka Groff 2, Kevin Jacobs 5, Brian Meulders 2, Jeffrey Jacobs 12

Aalsmeer: Lars van Wijk 7, Nils Dekker 5, Jimmy Castien 3, Robin Boomhouwer 2, Rodrigo Huttinga 4, Remco van Dam 2, Samir Benghanem 3, Dustin Ligthart 2,