OCI-LIONS sluit BENE-League ongeslagen af

De handballers van OCI-LIONS hebben zaterdagavond in  sporthal Glanerbrook in Geleen de reguliere BENE-League competitie ongeslagen afgesloten. De ploeg van trainer coach Monique Tijsterman verloeg het Antwerpse KV Sasja, de hekkensluiter van de BENE-League na een 18-14 ruststand met 33-27.

Het was een wedstrijd om des keizersbaard. Voor LIONS stond al vast dat ze BENE-League als nummer één zouden beëindigen, terwijl voor Sasja de achtste plaatst al vast stond. Monique Tijstromen hield dan ook de licht geblesseerden Roel Adams en Luuk Hoiting langs de kant.

Het was zaak geen verdere kleerscheuren op te lopen met  de BENE-League finale 4 volgende week in Fitland voor de deur. Daarna volgt meteen een vol programma met op woensdag de eerste play-off wedstrijd thuis tegen Hurry Up en in het weekend de eerste wedstrijd in de groepsfase van de EHF-Cup thuis tegen het Franse HBM Nantes.

Het was niet de beste wedstrijd van LIONS dat nog wel een sterke start kende en binnen zes minuten op een 5-0 voorsprong stond. Sasja wilde zich echter niet naar de slachtbak laten leiden begon langzaam tegen te prikken via Rola en Roex. Het flitsende spel van LIONS van de eerste vijf minuten was er niet meer en men kreeg het steeds lastiger om Sasja van zich af te houden. Het gaatje tussen beide team werd echter nauwelijks kleiner. Beide kanten kende korte oplevingen die ook weer snel ingedamd werden door tegenstander. Sasja liep wat in waarna LIONS weer wat kon uitlopen via 6-3 en 9-4 werd het 10-7. LIONS kon weer wat uitlopen 18-13 maar zag Sasja vlak voor rust terug komen naar 15-13 om vervolgens met een 18-14 stand te gaan rusten.

In de tweede helft werd het er niet beter op. Monique Tijsterman had flink gewisseld en zag dat LIONS in eerste instantie weer tot 20-15 kon uitlopen. Daarna werd het wel erg rommelig en profiteerde Sasja vooral via Kevin Jacobs. De ploeg uit Antwerpen kwam terug tot op een doelpunt 21-20. Joao Ramos en 2x Lino Janssen zorgde dan weer voor een 24-21 tussenstand maar het bleef rommelig tot Monique Tijsterman weer wat ging wissel naar haar deels vertrouwde basis. Even kwam er een opleving in het spel die de tussenstand van 24-22 via Joris Baart (2x) Kai Smits (2x) en Lino Janssen (2x) werd op getrokken naar 30-23 (48’). Daarna verviel men weer in rommelig handbal en kon Sasja terug komen naar 30-26. De voor LIONS 2 spelende Ivar Stavast voorkwam met twee treffers dat Sasja in de slotfase nog dichterbij kon komen en uiteindelijk bleef LIONS met de 33-27 overwinning ook in de laatste wedstrijd ongeslagen als was het vertoonde spel niet bevredigend.

Volgende week zaterdag en zondag staat de BENE-League Final4 in Fitland XL op het programma. Inzet voor OCI-LIONS is de vorig jaar veroverde titel met succes te gaan verdedigen.

Zaterdag 6 februari

17:00 uur Hubo Initia Hasselt vs Targos Bevo Hc