Sasja verliest een punt in Volendam

Om een gelijkspel  te behalen in Volendam had Sasja op voorhand willen tekenen. Alleen, op geen enkel moment heeft de ploeg uit Antwerpen onder gelegen tegen Volendam, buiten misschien een tiental minuten in  tweede helft, Toch gaat de ploeg van trainer coach Alex Jacobs maar met één punt huiswaarts. Na de 12-15 ruststand eindigde de wedstrijd in een 26-26 gelijk spel

Sasja gin meteen sterk van start en konden direct enkele doelpunten uitlopen  Via 1-3 ging het naar 2-5. Desondanks  was wel duidelijk dat van in het begin dat beide teams aan elkaar gewaagd waren.  Sasja was alleen trefzekerder en stond beter in de dekking. Er werd al snel met  twee minuten gestrooid zodat er voorkomen werd dat Sasja verder konden uitlopen. Ook werd telkens het tempo uit de wedstrijd  gehaald. Ondanks dat er twee strafworpen gemist werden ging de nummer voorlaatst van de BENE-League  met een 12-15stand  op het scorebord rusten

Terug uit de kleedkamers kon Sasja nog wel als eerste scoren: 12-16, maar kenden men toch een dipje zodat Volendam in de veertigste minuut gelijk kon komen en zelfs één doelpunten voorsprong kon nemen: 18-17.  Daarna ging het weer gelijk op maar nu had Volendam de leiding in handen en was het Sasja dat steeds de gelijkmaker wist te scoren. In de 49e minuut liep de keepers van Sasja Diaz tegen een onduidelijk tijdstaf aan op aangeven van de waarnemer die kennelijk iets had gezien wat verder niemand gezien had omdat de Sasja in de aanval was, tevens kreeg Volendam een zeven meter die door Hinskens werd benut 21-20.

Hoewel Sasja nog gelijk maakt loopt Volendam vervolgens uit naar de 23-21 en 24-22. Toch weet Sasja weer op te staan en komt met nog 1.40 minuut op de klok op een 24-26 voorsprong. Niets lijk meer een twee overwinning in de weg te staan. Hinskens scoorde de 25-26 met nog 1.15 te spelen. Dan maakt Sasja een technische fout in de aanval en vliegt de bal over de zijlijn  met nog 45 seconden op de klok. Kevin Jacobs blokkeert dan Jordy Baijens wanneer hij uit de snelle tegenaanval wil schieten hetgeen Jacobs een tijdstaf oplevert.

Veel commotie op de bank bij Sasja levert ook de coach Alex Jacobs nog een tijdstraf  op wat betekende dat Saja de wedstrijd met vier man moest uitspelen . Hinskens benutte vervolgens de zevenmeter  en zette de eindstand op 26-26. In de laatste dertig hectische seconden bleef Sasja overeind en sleepte zo nog een punt weg uit Volendam.

Voor Sasja:  Roelants 1,  Kostic 1, Vandewoestyne 3,  Jacobs 8, Lamberigts 3, Rola 2, Gijs 3,  Mathijs 4,