Sport Nelo verslaat ook Tongeren

In een aardig gevuld Dommelhof begonnen de gladiatoren van Sporting Nelo en Callant Tongeren heel aarzelend aan de wedstrijd. Het leek wel even voetbal: saaie bedoening, weinig doelpunten. Met een 2-1 tussenstand na 10 minuten waren de toeschouwers dan ook nog niet verwend.

Het zette wel de toon want de verdediging nam de overhand. Tongeren deed dat met heel veel inzet en strijd, soms op het randje af maar men  moet de ploeg van coach Maurice Canton credit geven dat ze zestig minuten lang hebben gestreden. Bovendien stond doelman Rudi Schenk in prima vorm in het Tongerse doel. Dit alles zorgde ervoor dat NeLo wel steeds op voorsprong bleef maar geen afstand kon nemen van Tongeren. 7-4 (20’) en een magere 9-8 aan de rust.

Sporting coach Grossi deed wat hij in de tweede helft kon en zorgde voor vers bloed. Zo maakte Habraken een degelijke indruk en kwam Pastoor goed in voor Vansloot. Toch bleef het spel bleef  in aanval mager of was het Tongeren dat juist goed verdedigde? Het geplaagde Tongeren, met ook nog een zieke Glesner en een gekwetste De Kuyper, kon het nog enkele minuten in de tweede helft volhouden, maar toen ook smaakmaker Strauven naar de kant ging was het vat van de Eburonen leeg.

Bij Sporting kwam het gevaar veelal uit het Oostkanton. Denert speelde zeer efficiënt en zette ook de belangrijke strafworpen om. Maar toen Kim Schroeder inkwam voor de, in de aanval, onherkenbare Vernooy, keerde hij in zijn eentje het tij door definitief afstand te nemen van Tongeren. De tot dan toe uitstekende Schenk  had geen zicht op zijn schoten  en werd vervangen. Met zes doelpunten Schroeder in de tweede helft deed hij Tongeren pijn . Zo ging naar 20-16 (50') maar meestal was het verschil 5 doelpunten.

De Neerpelter defensie hield vervolgens gemakkelijk stand en de constant keepende Van Leeuwen hield ook nog twee strafworpen. Maar de “man-of-the-match” werd door onze kadetten uitgeloofd aan  Kim Schroeder. Eindstand 26-21.  Zo heeft Sporting toch al een flinke kloof met Tongeren en Sasja weten te slaan .

Volgende week gaat de reis  naar Hurry-Up, daar recupereert Daan Versleeuwen die uit blessure terug komt.

NeLo: Polfliet, Van Leeuwen, Pastoor 4, Habraken 1, Versleeuwen, Vandebeeck, Vansloot, Jerry 4, Tasevski 1, Vernooy 2, Schroeder 6, Cnyrim, Marx 1, Follon, Lukesen 2, Denert 5/2

Tongeren: Schenk, Gillé 1, Tack 2, Devisch 5/2, Schepers 3, Glorieux 1, Stijnen, Strauven 3, Barnyak 1, Gevers 1, Meijer 2/2, Bijnens, D’Hanis 2, Glesner, Van den Hoff.