Titelverdediger Bocholt start met zege op bezoek bij Visé

De handballers van Achilles Bocholt hadden in hun eerste BeNe-Leaguewedstrijd direct een moeilijke opdracht tegen Visé die  tot een goed einde gebracht moest worden. Na een evenwichtig begin (3-3), met Brecht Wertelaers in de rol van afwerker, voerde Bocholt de forcing door en liep 3-9 uit. Visé wist van geen hout pijlen te maken met de snelle omschakeling van Bocholt.  Damian Kedziora en opnieuw Brecht Wertelaers dreven het verschil op naar 5-13.

Bocholt begon wat achteruit te leunen, werkte amper nog af en zag Geradon en Vancosen het verschil terug naar twee doelpunten brengen: 12-14. Damian Kedziora en Roel Valkenborgh verdubbelden de kloof opnieuw; Glesner legde de ruststand vervolgens vast op 13-16.

Dezelfde hoofdrolspelers als vlak voor de rust, zorgden ook voor de scores in het begin van de tweede helft. Zo bleef er een kloof van 3 tot 4 doelpunten staan  tussen Visé en Bocholt. De gasten  controleerde zonder achterover te kunnen leunen. De nieuwkomer bij Visé de  Italiaan Volpi vond immers vaak de opening voor een doelpunt, maar Bartosz Kedziora bleef assists strooien en onder andere Evert Kooijman legde er zo enkele in het mandje Met nog tien minuten op de klok staat zo weer een kloof van zes op het scorebord: 23-29.

Zoals verwacht mocht worden kwam er een plaatselijk slotoffensief. Opnieuw Volpi, gesteund door Marchal en Vancosen, halveerden wederom het verschil (27-30) maar Serge Spooren was ook goed op schot in de slotfase en trok Bocholt over de streep. Visé legde net voor tijd de 31-33 eindstand vast.

Bocholt pakte zo gewiekst een mooie overwinning op verplaatsing bij een lastige klant.

Bocholt:  Alberts, Leroy, Gijbels, Wertelaers 6, M. Lamers, Winters, Kooijman 4, Cremers, Koninkx, Kittel, Valkenborgh 6, J. Lamers, Spooren 5, D. Kedziora 9(2), Pucnik 1, B. Kedziora 2

Visé: Glesner 5(3), Volpi 4, Jurdan 3, Geradon 6, Flajs 2, Vancosen 5, Marchal 2, Vandeberg 1, Popivoda 2, Cutaia 1