V&L vliegt over Kwiek heen dat gehavend uit de strijd kwam

Zaterdagavond troffen in Geleen de handbalsters van Vlug en Lenig en Klink Nijland Kwiek elkaar voor de vierde competitieronden. Het leek vooral in de eerste helft een walk-over te gaan worden voor de Limburgse ploeg, die na acht minuten vanuit zes snelle tegenaanvallen op een 6-0 voorsprong kwamen.

Even kon Kwiek iets terugdoen (7-3) maar in het verloop van de eerste helft liep V&L, mede door de vele fouten die de Raalter ploeg maakte, weg naar de 19-9 ruststand. Met die tien doelpunten verschil mocht Kwiek nog de handen dichtknijpen want V&L had ook nog de nodige kansen gemist.

Daar was coach Geert Brinkman dan weer niet zo te spreken over, “dat moet beter want in wedstrijden waar het er om gaat kan ons dat dan misschien de kop gaan kosten. Daar zullen we nog hard aan moeten werken”.  Dat zijn ploeg na vier wedstrijden met zeven punten uit vier wedstrijden op de tweede plaatst staat dat had hij vooraf niet verwacht, wel gehoopt natuurlijk. “ Dit is wel een heel mooi begin. Als we daar aan het einde ook nog staan dan hebben we het erg goed gedaan".  Luister verder naar Geert Brinkman

De beide Kwiek coaches Monique Swartjens en Henk Woudstra zat het daarnaast ook nog niet mee. Twee bepalende speelsters uit de opbouwrij vielen met zware blessures uit. Emma Hulshof viel halerweg de eerste helft uit en heeft naar alle waarschijnlijkheid haar kruisband afgescheurd. Bianca Klein Koekamp brak waarschijnlijk in de tweede helft haar vinger, hetgeen betekende dat ze na afloop van de wedstrijd nog naar het ziekenhuis moesten.

In de tweede helft kon Kwiek in eerste instantie gelijk opgaan met V&L en werd het gat tussen beide ploegen niet groter. Na het uitvallen van Klein Koekamp liep V&L weg van 26-15 naar 33-16. Bij V&L kreeg iedereen weer speeltijd en pas in de slotfase konden de gasten nog wat terugdoen aan het grote verschil dat op het scorebord stond. Eindstand 35-20.

Na afloop vertelde Monique Swartjes dat de uitslag zeker niet best was dat haar ploeg in de eerste helft ver beneden haar kunnen heeft gespeeld. “In de tweede helft vind ik, ondanks de blessures, dat we geknokt hebben voor wat we waard zijn en daarbij toch binnen ons spelstructuur zijn blijven spelen. Daarmee hebben we vrij veel kansen gecreëerd maar ook veel gemist. Desondanks blijven wij van het positieve uitgaan. Wij weten wat we kunnen. Er zaten vandaag ook goede momenten bij. Als we ons daar aan vast houden dan zie ik deze groep zeker nog groeien.”  Luister verder naar Monique Swartjes