VOC eenvoudig naar halve finale beker

VOC Amsterdam heeft zich geplaatst voor de halve finale van de landelijke beker. De ploeg van trainer/coach Bert Bouwer, die Rachel de Haze heeft gespaard, versloeg dinsdagavond in Sporthal Elzenhagen in de kwartfinale van het bekertoernooi Handbal Venlo met 30-20.

In de beginfase was het nog een gelijk opgaande wedstrijd en kwam Venlo nog twee keer op een voorspong maar als VOC op een 6-5 voorsprong komt  door een lobje van Nathalie Hendrikse, komt de titelverdediger  niet meer in grote problemen, ondanks dat Venlo, dat vier basiskrachten moest missen vanwege blessures, nog tegengas kon geven. De thuisploeg liep in de eerste helft uit naar een 16-10 voorspong.

Omdat de Venlose ploeg veelvuldig gebruik moest maken van onervaren speelsters uit het tweede team brak dat de ploeg in de tweede helft op. Dat het verschil uiteindelijk maar tien doelpunten was had de Limburgse ploeg vooral te danken aan keepster Sanne Hekking die met goede stops een aantal zekere doelpunten van VOC wist te voorkomen. Eindstand 30-20

Bij de Amsterdamse ploeg  blonken  Dione Housheer en Nathalie Hendrikse uit. Bij de Limburgers waren het vooral Janiek van Sleeuwen en Carlijn Mulder