BDC SLUIT SEIZOEN WAARDIG AF: WINST OP HUISSEN

Door BDC / Paul van den Deijsel  - De mannen van AutoSmeeing/BDC hebben het seizoen waardig afgesloten. In eigen huis waren ze te sterk voor de nummer 3 van de ranglijst HV Huissen, 28-22. Het betekende de zevende overwinning in acht wedstrijden onder het regime van interim trainer/coach Charles van Kordelaar. Saillant detail is dat de enige nederlaag die in die reeks werd geleden toen Kordelaar door privé omstandigheden verhinderd was om te coachen.

Zaterdagavond was het in sporthal de Engh in de eerste helft een gelijk opgaande strijd, bij de rust leidden de Gelderlanders met minimaal verschil, 14-15. Na de hervatting stond de dekking van de Soesters als een huis met daar achter een uitstekend keepende Maarten van Steen. Aanvallend scoorden de blauw-zwarten er lustig op, de goalgetters van dit seizoen Steven van de Hoef en Tim Zwart waren weer prima op dreef, ook routinier Alper Kaplan had met 4 uit 4 een groot aandeel in de uiteindelijke 28 - 22 overwinning.

Scorers BDC: Steven van de Hoef 8, Tim Zwart 6, Alper Kaplan 4, Thomas Visser 2, StanTimmer 2, Johnny van Gulik 2, Rik Hubbeling 2, Stefan Casteleijn 1 en Sten Vos 1.
UITSLAGEN EN STANDEN: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen