DYNAMICO: VERLIES TEGEN AALSMEER; VROUWEN BESLUITEN MET DEGELIJKE ZEGE

Door Dynamico - De heren van Dynamico hebben de lastige uitwedstrijd tegen Aalsmeer 2 nipt verloren: 25-21 (13-11). Omdat de ploegen rondom de Oss/Heesche equipe ook verloren, blijft die op plek 12 op de ranglijst staan.

Aalsmeer 2 is thuis bijna een onneembare vesting. Alleen nummer twee DFS Arnhem nam de volle buit mee. Dynamico wist dus dat het een moeilijke opgave zou worden om de punten mee te nemen. En dat lukte dus ook niet. Toch zal trainer Damir Josipovic niet ontevreden zijn; het spel was best goed en het duel ging mooi gelijk op. Maar op de cruciale momenten was de thuisploeg net iets beter. Geen schande, maar ook geen punten.

Scores Dynamico: Frank Loeffen 7, Erik Loeffen 4, Wout van Iperen 3, Cas Kerstens 3, Pim van Munster 2, Merijn van Loon 1, Frennie Bens 1.

DAMES; DEGELIJKE ZEGE, PLEK IN SUBTOP

Het seizoen zit erop voor de handbalsters van Dynamico. De laatste wedstrijd in de eerste klasse zuid, vrijdagavond in het eigen Vijfeiken tegen Helios’72, werd gewonnen: 27-25 (16-12). De dames eindigen in de subtop. Afhankelijk van de resultaten van zondagmiddag wordt het de derde of vierde plek.

In de laatste wedstrijd van het seizoen zat Mirne Hoeks met name in de eerste helft goed in haar vel. Nadat Aemy Sevinga drie keer op rij had gescoord (6-3), nam zij het heft in handen. De zes volgende Dynamico-treffers kwamen van haar hand, waarvan vier keer vanaf zeven meter. Omdat de Udense formatie ook bleef scoren, was de wedstrijd niet vroegtijdig beslist: 12-8. Het verschil van vier stond ook bij de rust op de borden: 16-12.

Ook in het begin van de tweede helft schommelde het rond die marge. Cirkelloopster Jessie van Lieshout noteerde zowel haar vierde als vijfde treffer van de avond: 20-16. Een sterke periode van de thuisploeg volgde, waardoor het verschil naar zeven ging: 24-17. Achteraf cruciaal voor de zege, want de slotfase was voor Helios’72 waardoor het uiteindelijk 27-25 werd.

De ploeg van trainer Peter van der Vloet haalde uit 20 duels 28 punten. Hoogtepunt was de riante thuiszege op kampioen Groot Venlo. Ook mooi waren tal van winstpartijen met kleine marges. Minder goed waren enkele nederlagen tegen ploegen die je niet zou verwachten op basis van de ranglijst. Maar al met al een dikke voldoende voor 2023-2024. Op naar een nieuwe jaargang.

Scores Dynamico: Mirne Hoeks 10, Aemy Sevinga 6, Jessie van Lieshout 5, Sabine Bouwman 2, Luca Banken 1, Astrid Weug 1, Anne van Munster 1.
UITSLAGEN EN STANDEN: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen