GEEN NIEUWE ZEGE DSS, TOCH HANDHAVING IN EERSTE DIVISIE

Door DSS - Het was een spannende wedstrijd in veel opzichten. Als DSS dit duel zou winnen, zou het zeker zijn van handhaving in de eerste divisie. Daarnaast werd de wedstrijd de vorige keer tegen ZVBB ‘21 verloren met één punt verschil. Iets wat de wedstrijd nog spannender en bijzonder maakte, is dat dit de laatste wedstrijd voor Britt van Elsacker was. Het duels eindigde echter in een 26-32 nederlaag.

Het begin van de wedstrijd verliep stroef. Aanvallend wisten de Heemskerksen wederom de kansen niet af te maken, waardoor het 11 minuten niet tot scoren kwam. Verdedigend stond DSS niet sterk genoeg, waardoor zij al snel tegen een achterstand van 0-4 aankeken. Na de time-out begon DSS redelijk te draaien. Maar ook nu werden er kansen gemist. Toch zat er ook aan aantal mooie acties tussen: onder meer Kim de Ruyter werd goed vrijgespeeld en ook Britt van Elsacker zorgde voor een lopende aanval. Verdedigend werd er een schepje bovenop gedaan, waarin Semmy le Noble een groot aandeel had (2-5, 3-7). Toch wist DSS niet dichterbij te komen. Maar door een aantal mooie snelle tegenaanvallen, kwam DSS langzaam tot scoren (5-11, 7-11). Beide teams gingen de kleedkamers in met een ruststand van 9-12. Alles was dus in de tweede helft nog mogelijk.

NIET SCHERP

Maar ook na rust kwam DSS niet scherp uit de kleedkamer. Wederom veel slordige fouten in de aanval en dekkend werd er niet goed gecommuniceerd. Dit gaf ZVBB de gelegenheid om weer verder uit te lopen (9-14). DSS moest veel energie stoppen in het dichterbij komen, maar dat mocht toch niet helemaal baten. Er werden nog steeds veel grote kansen gemist, waardoor vooral de keeper van ZVBB lekker in de wedstrijd kwam (12-19, 15-21).

Ook de met de bus meegereisde fans van ZVBB lieten duidelijk merken dat de keepster de held van de wedstrijd was. Toch bleef DSS erin geloven. Er werd wat offensiever verdedigd, waardoor ook ZVBB even moest schakelen. Aanvallend werd er met meer tempo gespeeld en zo wist Yvett van Dijk een aantal keren goed vanaf de hoek te scoren. Maar met nog 7 minuten te spelen was de achterstand al te groot om nog voor de punten te gaan (16-25). DSS bleef vechten voor wat het waard was, maar helaas was het vandaag niet genoeg: 26-32.

Na de wedstrijd werd Britt van Elsacker in het zonnetje gezet en bedankt voor haar inzet de afgelopen jaren.

Het goede nieuws is dat de directe concurrent, HVBS, ook verloor. Dit betekent dat DSS officieel niet meer in de halen is en veilig is in de eerste divisie!

Volgende week zullen de dames, staf en supporters met de bus afreizen naar Mill voor het duel met MHV’81, de ploeg die momenteel derde staat in de stand. Kan DSS in Noord-Brabant voor een stunt zorgen?

Doelpunten DSS: Britt van Elsacker (7), Angelique de Groot (5), Kim de Ruyter (5), Yvett van Dijk (4), Daphne Neeft (3) en Roos van Hensbergen (2).
UITSLAGEN EN STANDEN: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen

cover Vijf treffers van Kim de Ruyter waren niet voldoende voor winst DSS