SASJA HOUDT CONCURRENT HOUTHALEN ACHTER ZICH

Door Sasja / Dirk Faes - Een wedstrijd tussen Biobest Sasja en Houthalen, waarvan je weet dat de eerste plaats er van afhangt tot een goed einde brengen. Dat hebben onze jongens toch maar mooi geflikt. Een mooie volwassen prestatie met de steun van een talrijk opgekomen publiek: 30-27.

Een stevige start van beide ploegen, met een gelijk opgaande score. Houthalen nam even een 3-5 voorsprong, maar dat liet Sasja niet begaan. Ewout en Koenraad Van Ransbeeck, Dree Riské en Dries Stienen lieten de netten trillen. Het was wel niet altijd even gemakkelijk met de stevige Limburgse verdediging, maar een geduldige opbouw en goed samenspel deden wonderen. Prima invalbeurten van Qamar Trari en Seth Andre én een wederoptredende een-oude-vos-verleert-zijn-streken-niet Broes-Geens zorgden voor een welgekomen rustperiode voor de vaste jongens. Heel belangrijk, invalbeurten zonder kwaliteitsverlies. De voorsprong werd rustig uitgebouwd tot een 16-10 ruststand.

De tweede helft bleef lange tijd gelijk opgaan. Maar dan leek Houthalen een tweede of derde adem gevonden te hebben en sloop langzaam dichterbij. Het was vooral via Sebastian Follon, die wel 4 goals op amper 5 minuten scoorde, die voor de terugkeer zorgde. Maar onze jongens hielden het hoofd koel en konden toch een voorsprong behouden. Een knappe 30-27 overwinning.

Voor Sasja: Nick Van Der Ent 60’; Bas Verhoeven; Ferre Dierick; Zico Oosters 1; Dries Stienen 4; Nemanja Kostic 2; Dree Riské 7/1; Koenraad Van Ransbeeck 5; Ewout Van Ransbeeck 5; Broes Geens 3; Qamar Trari 1; Seth Andre 2; Kobe Van Gestel; Badr Trari.
Tijdstraffen: Sasja 3 x 2’ - Houthalen 3 x 2’
Scheidsrechters: Troonbeeckx – Willems
UITSLAGEN PLAY OFFS
Lebbeke – Kraainem 30-32; Sasja – Houthalen 30-27; Tpirnai – HUBO handbal 2 32-32
Stand: 1. Sasja 5-14; 2. Kraainem 5-13; 3. Houthalen 5-12; 4. Lebbeke 5-4; 5. HUBO handbal 2 5-4; 6. Tournai 5-4
UITSLAGEN PALY DOWNS
Gent – Eynatten-Raeren 28-30; Kortrijk – Haacht 32-27
Stand: 1. Eynatten-Raeren 5-9; 2. Kortrijk 5-8; 3. Haacht 5-8: 4. Gent 5-5.

cover Seth Andre scoorde namens Biobest Sasja tweemaal

foto Alain Decamps