Sittardia kan geen afstand nemen van Noav

Door Sittardia - Voor de wedstrijd gaf trainer Jos de Koster aan dat hij niet gerust was op de wedstrijd van koploper Sittardia tegen de nog puntloze buur uit Susteren. De laatste training liep niet naar wens en ook de warming-up kon fanatieker. In de bespreking vooraf ging het over de laatste wedstrijd van het jaar en noemde het een finale om de beleving in het team te krijgen.

Sittardia begon overtuigend met een 3-0 run. Dit verschil van drie punten is de hele wedstrijd op het scorebord gebleven. Geen enkel moment in de eerste helft werd het verschil groter. De scheidsrechter hield de boel kort op het moment dat het dreigde te ontploffen, maar kon achter zijn rug het schopje van een Noav-speler richting de Sittardse tegenstander niet zien waarop deze iets te fel verdedigde en een tijdstraf incasseerde. Weer in het veld sprak hij de scheids hierop aan die vervolgens het spel stopte waardoor een break van Sittardia en een (zeker ?) doelpunt voorkomen werd.

Na rust hetzelfde spelbeeld waarbij de linkshandige schutter van Noav als ware kwelgeest bleef scoren waar hij in de eerste helft eigenlijk niet in beeld was. Sittardia wisselde van doelman maar dit zette ook geen zoden aan de dijk.

Toch kwam Sittardia nog op een voorsprong van vijf doelpunten (21-16) en de wedstrijd leek gespeeld. Noav wilde echter niet wijken en kwam tot terug tot 23-22. Nadat Sittardia via de flanken weer tot 26-23 kwam wist men de buit binnen te hebben: 28-25.

Een buit die behaald werd in de wetenschap dat dit de laatste wedstrijd van het jaar 2021 is, want met veel spelers die in de horeca werkzaam zijn zal spelen op zondag voor Sittardia geen optie zijn.

Sittardia wenst al haar competitiegenoten een gezonde tijd toe en tot 2022.