Debutant Zeeburg eindigt op de derde plaats in de hoofdklasse E

De laatste wedstrijd van het seizoen voor de dames van SV Zeeburg werd gespeeld tegen Cometas uit Leeuwarden.  Zeeburg kan als promovendus terug kijken op een geslaagd seizoen dat wordt afgesloten op een derde plek. Cometas zit echter in de degradatie zone en zal alles uit de kast halen om de punten mee naar Leeuwarden te nemen. De opdracht voor Zeeburg was simpel vrij spelen, genieten en de punten in Diemen houden.

Ondanks dat Cometas als eerste scoorde kwam Zeeburg goed uit de startblokken. De verdediging stond goed en met snel en gevarieerd spel stond de thuisploeg al snel voor. Hierna worden men wat slordiger. Kansen worden niet benut en ook de verdediging laat hier en daar wat steken vallen. Zeeburg heeft het aan zichzelf te danken dat de voorsprong met rust niet groter is dan zes doelpunten: 14-8.

In de rust gaf coach Doug van Leeuwen aan dat Zeeburg scherper moest gaan spelen met nog meer snelheid en variatie. Cometas heeft echter maar twee wissels op de bank zitten. Tegenover vier bij Zeeburg.

Het is net als in de eerste helft dat Cometas het eerste doelpunt maakt. Zeeburg heeft in deze last van de offensieve dekking van de ploeg uit Leeuwarden en kan lastig creatieve oplossingen bedenken om hier mee om te gaan. Ook nu worden vrije kansen niet benut, waardoor het niet lukt om verder uit te lopen.

Naarmate de tweede helft vordert wordt de wedstrijd harder en grimmiger. Er worden aan beide kanten overtredingen gemaakt waarvan de scheidsrechter het niet nodig vind om te fluiten. Zeeburg laat zich hierdoor een beetje intimideren. Dit in combinatie met de offensieve dekking van Cometas zorgt ervoor dat de thuisploeg het moeilijk krijgen.

Cometas kan langzaam dichter bij komen en gaat er in geloven dat de punten mee naar Leeuwarden terug kunnen. Cometas kan terug komen tot 22-21. Zeeburg herpakt zich op dit momen en  speelt de aanvallen en de wedstrijd goed uit. Eindstand 25-22