Eerste nederlaag voor reserves van BFC 2 tegen Apollo

De reserves van BFC 2 hebben afgelopen weekend de nederlaag moeten incasseren. De uitwedstrijd bij Apollo in Son werd na een 17-14 ruststand met 34-27 verloren.

Omdat ook mede koploper Zwart verloor staan er nu vier ploegen met negen punten aan kop in de hoofdklasse B bij de heren. Apollo gaat op basis van het doelsaldo aan de leiding, terwijl BFC 2 het mist goede saldo heeft en derhalve vierde staat. Daartussen staan nog Bevo 3 en Zwart Wit.

Beide ploegen beginnen fel aan de wedstrijd. In eerste instantie gaat het gelijk op alleen rond Apollo effectiever af dan BFC dat wel weer weet terug te komen. Met de 17-14 stand op het scorebord wordt er dan gerust door beide ploegen.

In de tweede helft is het feitelijk hetzelfde verhaal. BFC mist enkele open kansen terwijl de tegenaanval van Apollo goed loopt waardoor men wel kan scoren. BFC vind dan wel weer de openingen en komt rustig aan terug in de wedstrijd.  Het is echter te weinig om de wedstrijd nog te kunnen laten kantelen Eindstand 34-27.

“Ondanks dat mijn spelers goed gewerkt hebben was het dit keer helaas niet effectief genoeg” vertelt coach Robin Beckers. Apollo heeft deze wedstrijd verdiend gewonnen. Beide ploegen waren technisch aan elkaar gewaagd, maar afgelopen weekend  heeft Apollo duidelijk aan het langste eind getrokken.Er is dus nog genoeg werk aan de winkel richting komend weekend wanneer we de derby tegen V&L spelen”.