MHV nipt onderuit tegen ESC

Afgelopen weekend speelden de handbalsters van MHV’81 een thuiswedstrijd tegen ESC’90 uit het Limburgse Stein. Beiden teams hadden een gelijk puntenaantal van 6.

Om 20.00 uur klonk het beginsignaal van de wedstrijd in sporthal de Looijerij in Mill. De score werd geopend door MHV. Als snel werd het eerste doelpunt door ESC’90 gemaakt, maar MHV kon via twee zevenmeters gemakkelijk uitlopen naar een 4-1 tussenstand.

De wedstrijd was 10 minuten aan de gang en er waren al vijf 7-meters gegeven. Tevens kreeg MHV de eerste 2 minuten tijdstraf. ESC kon hierdoor dichterbij komen, waardoor het 6-5 werd. MHV kreeg een mindere fase, waardoor ESC langszij kon komen en zelfs de eerste voorsprong voor ESC van 9-11. De dames van MHV herpakten zich nog in de laatste minuten, waardoor ruststand 12-12 werd.

De eerste minuten van de 2ehelft ging weer gelijk op. MHV kreeg wederom weer twee 7-meters en voor beide teams een 2 minuten tijdstraf. Halverwege de 2ehelft stond er een gelijke stand op het scorebord van 21-21.

Er volgde een rommelige fase in de wedstrijd met een tijdstraf voor MHV en kort daarna twee keer een tijdstraf voor ESC. Doordat een speelster van ESC te vroeg het veld inliep, kreeg ESC een extra tijdstraf, waardoor ze nog met 3 speelsters in het veld stonden. MHV profiteerde hier echter niet van. Drie minuten voor tijd kreeg MHV nog een tijdstraf. MHV wist wel te scoren met 1 speelster minder, maar kon niet voorkomen dat ESC net een puntje meer maakte, waardoor zij wonnen met 28-29.

Volgende week zondag 12 november, om 14.00 uur, spelen de dames een uitwedstrijd tegen Handbal Venlo 2.