Ook V&L te sterk voor VZV.

In sporthal Glanerbroek in Geleen trad Maedilon/VZV aan tegen koploper V&L. Op doelgemiddelde bezetten de Limburgers de eerste plaats. Men was dus gewaarschuwd voor hun schotkracht. V&L zou op nummer een blijven staan na de 33-23 overwinning.

Jane Kramer en Dymphie Keesom konden weer mee doen. Alleen Maud Kruijer bleef geblesseerd op de bank zitten. Op de tribunes werd de ploeg gesteund door de A1, die vlak daarvoor tegen de A jeugd van V&L gespeeld hadden (30-34 winst).

V&L begon voortvarend aan de wedstrijd en binnen vijf minuten waren ze al op een 4-0 voorsprong gekomen. Door treffers van Jane Kramer en Joyce Hillen spartelde Maedilon/VZV nog even tegen. Na 13 minuten stond er al 8-2 op het scorebord. Coach Betty Plasmeyer begon veelvuldig te wisselen, maar dit bracht niet het gewenste effect. Cirkelspeelsters Florance Kos en Linsey Perre dichten het gat nog een beetje(8-4).

In deze fase van de wedstrijd had doorgepakt moeten worden omdat de tegenstander ook gedurende acht minuten de bal niet achter Amber Zomerdijk konden krijgen. Dymphie Keesom, die voor het eerst deze competitie na een slepende knieblessure weer kon aantreden kreeg koud in het veld een goede mogelijkheid, maar ze miste De tegenstander kon in de slotfase wel het doel vinden en zo werd er bij de stand 15-6 gerust.

De tweede helft liet VZV zien dat ze best wel goed kunnen handballen. Er werd met meer beleving gespeeld. Er waren goede fases te zien. Zo scoorde ze vier maal achter elkaar bij een 18-8 achterstand. Lotte Houtenbos, die weer een beetje als vanouds speelde, scoorde drie maal op een rij. Maar V&L, dat ook veelvuldig wisselde, bleef daarna de ballen erin gooien. Het is een ploeg, die steeds snel uit de verdediging kwam en de kortste weg naar het doel van Monique de Wit opzocht. Er waren ook wel lichtpuntjes bij VZV waar te nemen. Zo scoorde Romy Zengerink haar eerste doelpunt voor haar nieuwe club. En zo als het spreekwoord zegt: “Als een schaap over de dam is, dan volgen er meer”. Ze zou daarna nog twee streepjes achter haar naam krijgen.

Op het einde van de wedstrijd mocht Linsey Perre met rood naar de kant na drie twee minuten straffen. Omdat er onduidelijkheid was, dat de laatste straf gegeven was en ze nog in het veld stond bij het hervatten van de wedstrijd volgde nog een extra tijdstraf. V&L maakte gebruik van deze dubbele vrouw meer situatie en won verdiend met 33-23.

Zo staat Maedilon/VZV nog met lege handen. Al moet wel gezegd worden dat ze de op papier sterkste tegenstanders gehad hebben. Nu volgt het Europese avontuur. De competitie zal hervat worden met een thuiswedstrijd tegen de andere Limburgse club: Venlo.

Doelpunten: Lotte Houtenbos 6, Linsey Perre 3, Romy Zengerink 3,Florance Kos 2, Melissa Willemsen 2, Jane Kramer 2, Joyce Hillen 2, Lisanne Kolken 2, Djazzmin Trabelsi 1.