Tongeren sluit af met overwinning

De laatste wedstrijd van de reguliere BENE-League competitie was voor beide ploegen nog van belang. Tongeren moest winnen, wou het de play-offs aanvatten met de maximale 4 punten. Sasja moest hetzelfde doen om zeker te zijn van de play-offs. Beide ploegen waren dus gebrand op de overwinning.

Tongeren en Sasja hielden elkaar in de eerste vijf minuten mooi in evenwicht. Dankzij twee goals van Strauven en een doelpunt van Meijer stond het 3-3. Tongeren begon beter te spelen en ook Schenk, tevens de minst gepasseerde keeper van de hele Beneleague competitie, stond weer als een blok in de goal. Hierdoor ging de score snel naar 7-3 en 10-5 na 15 minuten. Tongeren nam wat gas terug en controleerde rustig de wedstrijd. Vooral de Tongerse opbouwrij stond op scherp. Meijer, Feldmann en De Beule viermaal, wisten samen met Schepers en Bolaers de ruststand op 17-10 te brengen.

De tweede helft leek op de eerste. Beide ploegen kwamen gedreven uit de kleedkamer, al was Tongeren beter in de afwerking. Onder impuls van Schepers, Barnyak, De Beule en Glesner werd de voorsprong uitgediept tot 7 punten (21-14 na 35’). Beide ploegen scoorden om en om waardoor het verschil 7 punten bleef (40’ 23-16 en 45’ 25-18). Maar al wie dacht dat Sasja moegestreden was, moest op zijn woorden terugkomen. De heren uit Antwerpen kwamen op knappe wijze terug tot op 3 doelpunten. Op 10 minuten van het einde stond het plots 25-22 en was het nog even spannend voor Tongeren.

Bolaers probeerde de wedstrijd in een definitieve plooi te leggen, maar Sasja vocht terug bleef knagen aan de voorsprong. Met nog vijf minuten op de klok was het verschil nog maar twee doelpunten. Coach Canton nam net op tijd een time-out om zijn heren terug bij de les te brengen. De verdediging stond er weer. Strauven en Schepers wisten aan de overkant elk nog een maal te scoren en legden de 28-25 eindstand vast.

Tongeren sluit de reguliere BENE-League competitie af als winnaar en start aan de Belgische play-offs met de maximale 4 punten. Maar voor het zover is, staat eerst nog de Final4 van de BENE-League in de Hasseltse Alverberg op het programma.

Volgende week zaterdag speelt Tongeren in de halve finale  tegen OCI Lions (4de) om 13u30. De andere halve finale wordt om 16u00 gespeeld tussen Bocholt (2de) en Hasselt (3de). De winnaars spelen zondag (16u00) tegen elkaar om uit te maken wie de kampioen wordt van de Beneleague competitie 2016-2017.

De verliezers spelen om 13u30 de kleine finale voor de 3de en 4de plaats. Vergeet niet om jullie tickets online te bestellen op de website van de Beneleague, zodat jullie onze heren mee aan de overwinning kunnen helpen! We zien jullie graag in Hasselt!

Speelden voor Tongeren:  Schenk (K), Devisch, Schepers (3), Feldmann (1), Stijnen, Bolaers (2), Luyten, Glesner (2), Strauven (4), Barnyak (2), Meijer (8), D’hanis, Qerimi, Pallen (K) en De Beule (6)

Speelden voor Sasja:  Gijs (4), Kostic, Jacobs (4), Bertels (2), Roelants (4), Colman (6), Theyssens, Meulders (1), Rola (3), Soetaert, Bisschops (1) en Mendes