BDC LOODST ZICH IN VEILIGE HAVEN

Door BDC / Paul van den Deijssel - De handballers van AutoSmeeing/BDC hebben zich door een 22-30 overwinning op de reserves van eredivisionist Havas in Almere hun verblijf in de tweede divisie veilig gesteld.

Tegen de nummer laatst kwam de wedstrijd maar moeizaam op gang voor de ploeg van interim trainer/coach Charles van Kordelaar. Topscorer Tim Zwart en Stan Timmer waren beperkt inzetbaar na blessureleed. Bij de rust was de marge dan ook minimaal, 14-16.

Na de hervatting tapten de Soesters uit een beter vaatje. Met name rechterhoekspeler Rick Hubbeling was op de flank, notabene als rechtshander, een plaag voor de thuisploeg: met 8 treffers werd hij de Man of the Match. Opmerkelijk feit was ook dat alle 11 ingezette veldspelers tot scoren kwamen voor de blauw/zwarten. Met nog drie speelronden te gaan is er nog zelfs nog zicht op een plek in het linker rijtje voor de Soester formatie.

Het bestuur van AutoSmeeing/BDC is drukdoende om op korte termijn voor volgend seizoen een nieuwe trainer/coach aan te stellen, zodoende kan er dan ook duidelijkheid gegeven worden aan de huidige spelersgroep.

Topscorers BDC: Rik Hubbeling 8, Domeniko Weenink 4, Nick Egbers 4, Tim Zwart 3, Steven van de Hoef 2, Thomas Visser 2, Jos Lans 2, Stan Timmer 2, Stefan Casteleijn 1, Sten Vos  1 en Walter van de Hoef 1.