MHV’81 WINT VERMAKELIJK DUEL IN RAALTE

Door MHV’81 - De dames van MHV’81 hadden afgelopen weekend een wedstrijd op zondagmiddag op de kalender. In Raalte wachtten de reserves van eredivisionist Kwiek op voor een wedstrijd die MHV’81 eigenlijk niet mocht verliezen. Kwiek staat in de middenmoot en de MHV bijna bovenaan. Uiteindelijk gingen de gasten met de twee wedstrijdpunten aan de haal: 28-30.

MHV kwam direct op voorsprong en liep via Chiara van Katwijk en Evi Bens uit naar 2-5. Het spel ging op en neer en je voelde aan de inzet van Kwiek dat zij er echt een wedstrijd van wilde maken. Na een paar minuten was Kwiek weer terug tot 7-8. Fenna Siebers stond sterk te verdedigen wat er mede voor zorgde dat Kwiek het aanvallend moeilijk had. MHV’81 scoorde drie keer op rij en kwam op 7-11. De coach van Kwiek nam een time-out om zijn team weer op scherp te zetten. De marge bleef echter vier goals. Zowel Diede Baltussen als Evi Bens scoorden vanaf de cirkel. Ondanks dat Kwiek met een 6-0 dekking speelde (alle speelsters verdedigen aan de cirkel) wist met name Baukje van Baal die cirkelspeelsters regelmatig te bereiken. Vlak voor rust werd het wat rommeliger aan Millse zijde maar met 15-20 werd de pauze bereikt.

De handbalsters uit Raalte hadden blijkbaar sterke thee op tijdens de onderbreking, want binnen no time was het 19-20. MHV’81 speelde te gehaast in deze fase. Mill liep weer uit tot 20-23 maar trainster Lara Gommans wilde orde op zaken stellen. Haar ploeg hield de reserves van Kwiek in de wedstrijd door wisselvallig te spelen zonder in gevaar te komen.

Na een tijdstraf voor MHV en geklungel in de verdediging werd het 24-24. Lieke van Baal scoorde 24-25 en kreeg een tijdstraf mee nadat ze om de nek gegrepen werd. Kwiek voelde dat er iets haalbaar was en het publiek roerde zich ook.  Wederom kreeg Lieke van Baal een tijdstraf mee. Yolanthe Nijboer maakte 25-26 terwijl Kwiek nog slechts vier speelsters in het veld had. De coach haalde in de aanval de keepster eruit waardoor een extra veldspeelster erbij kwam. Dat zorgde er mede voor dat Kwiek weer terug kwam tot 26-26.

Na een time-out was het lek boven. Meike Weren maakte twee goals en Evi Bens maakte een fraaie break van Nienke van den Boom af: 26-29. Met 28-30 werd het eindsignaal van deze vermakelijke wedstrijd gehaald.

Zaterdag 16 maart speelt MHV’81 om 20.30 in Mill tegen Quintus 2.

UITSLAGEN EN STANDEN: http://www.handbalstartpunt.nl/uitslagen

cover Meike Weren in actie namens MHV'81