VAKO PAKT PUNTEN IN EIGEN HUIS TEGEN LHC

Door VAKO / Nienke Hendriks - Na het verlies van vorig weekend, was VAKO dames 1 deze zondag op zoek naar 2 punten tegen LHC.

De wedstrijd begon goed en de thuisploeg kwam al snel op een voorsprong van 7-1 tegen de Overijsselse club. De beleving en vechtlust waren weer terug in het team en het liep als een trein. Van alle posities kon er gescoord worden en in de wedstrijd werd er gespeeld als een team. De dames gaven alles in de verdediging, wat helaas leidde tot 4 penalty’s tegen. Als ruststand stond er 15-9 op het scorebord waar men absoluut tevreden mee kon zijn gezien het aantal penalty’s tegen.

NIET SCHERP

De bedoeling in de tweede helft was om dit tempo en spel vol te houden. VAKO begon wat zwak aan die tweede helft en was niet zo scherp als in de eerste 30 minuten. Gelukkig wist de ploeg de voorsprong te behouden en hield constant een voorsprong van 4 punten.

Keepster Tamara Jansma wist in de tweede helft een penalty te stoppen en kreeg een publiekswissel voor Zoë Abbingh die goed inviel. Na deze stop kregen de dames weer het gevoel en vechtlust en gingen ze voor de winst. Alle speelsters wisten hun doelpuntjes te maken in de tweede helft, er werd als team gestreden om die twee punten in eigen huis te houden. De inzet werd beloond met een 31-24 winst. De punten bleven deze keer in Vries.

cover Blije gezichten bij VAKO na winst op LHC

foto club

VAKO staat nu op een zevende plek in de hoofdklasse en doet goed mee in het klassement. Volgende week reizen de dames af naar een bekende tegenstander van vorige seizoen, Actief Klazienaveen. Om 20:30 uur klinkt het eerste fluitsignaal.

Uitslagen en standen landelijke competities:

www.handbalstartpunt.nl/uitslagen